MENAS Video Reel

MENAS highlights its work in new video reel

For over a century, MENAS has played a vital role in developing Aids to Navigation (AtoN) in the Gulf, helping to keep ships and seafarers safe and protecting the marine environment.

As we kick off a new year, here’s a short insight into just some of the activities MENAS undertakes, including the maintenance and operation of 311 AtoN, industry wide training in AtoN, DGPS sites maintenance, implementation of AtoN survey & Risk Assessment, and providing essential information such as navigation warnings to seafarers.

على مدار أكثر من قرن من الزمان، لعبت خدمات المساعدات الملاحية للشرق الأوسط “ميناس” دورًا حيويًا في تطوير المساعدات الملاحية في الخليج، مما ساعد في الحفاظ على سلامة السفن والبحارة وحماية البيئة البحرية.

ومع بداية العام الجديد، هذه نظرة سريعة على بعض الأنشطة التي تقوم بها ميناس، بما في ذلك تشغيل أكثر من 311 علامة ملاحية في المنطقة، وتدريب المعنيين في مجال السلامة البحرية وصيانة العلامات الملاحية، وتشغيل وصيانة محطات النظام التفاضلي العالمي لتحديد المواقع، وتنفيذ مسح  وتقييم المخاطر للعلامات الملاحية ، وتوفير المعلومات الأساسية كالتحذيرات والتحديثات الملاحية للبحارة.